ព័ត៌មាន

ប្រាក់រង្វាន់ ១ លានដុល្លាររបស់ Apple ទទួលរងនូវការរិះគន់

ការសម្រេចចិត្តរបស់ក្រុមហ៊ុន Apple ក្នុងការផ្តល់ប្រាក់កំរៃដែលមានតំលៃ ១ លានដុល្លារត្រូវគេ រិះគន់ថាមានសក្តានុពលក្នុងការបង្កើតឱកាសឃុបឃិត និងការលើកទឹកចិត្ត។ យោងតាមគេហទំព័រ The Verge អោយដឹងថា ក្រុមហ៊ុន Apple ប្រកាសថាខ្លួនពង្រីកកម្មវិធីផ្តល់រង្វាន់កំហុស ដែលមានស្រាប់របស់ខ្លួនបន្ថែមទៀតដូចជា macOS, tvOS, watchOS និង iCloud។

វានឹងរួមបញ្ចូល រង្វាន់រហូតដល់ទៅ ១លានដុល្លារសម្រាប់ការវាយប្រហារ full-chain kernel-code ពេញលេញ។ កាល ពីមុនការទូទាត់សងខ្ពស់បំផុត ២០០,០០០ ដុល្លារ ការទូទាត់សង ១ លានដុល្លារសម្រាប់ភាពងាយ រងគ្រោះរបស់ប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការ iOS ដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកវាយប្រហារគ្រប់គ្រងទូរស័ព្ទដោយគ្មាន អន្តរកម្មពីអ្នកប្រើប្រាស់។

Forbes រាយការណ៍ថា ទឹកប្រាក់ ៥០០,០០០ ដុល្លារផ្សេងទៀតនឹងត្រូវ ផ្តល់ទៅឱ្យអ្នកទាំងឡាយណាដែលអាចស្វែងរកការវាយប្រហារតាមបណ្តាញដោយមិនចាំបាច់មាន អ្នកប្រើប្រាស់។ ថ្លែងទៅកាន់ក្រុម Infosecurity នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Luta Security លោកស្រី Katie Moussouris និយាយថា លោកស្រីមានការព្រួយបារម្ភអំពីការកើនឡើងដល់កម្រិតនេះ ព្រោះវាប្រហែលជាមានផលវិបាកលើកទឹកចិត្តដោយអចេតនាពីព្រោះលោកស្រីនិយាយថា “នេះមិនធ្វើអ្វីដើម្បីប្រកួតប្រជែងជាមួយទីផ្សារល្មើសទេ”។

លោក Moussouris អះអាងថា វាក៏អាចបង្កើតការឃុបឃិតជាមួយនិយោជិកផ្ទៃក្នុងផងដែរ។ ទីបីលោកស្រីមានការព្រួយបារម្ភថា “នៅទីបំផុតនេះអាចកាត់បន្ថយគោលនយោបាយជ្រើសរើស បុគ្គលិករបស់ក្រុមហ៊ុន Apple និងការរក្សាអាជីពរបស់ខ្លួន” ដូចជាមានវិស្វករធានាគុណភាពដែល គិតថានេះជាឱកាសតែមួយគត់របស់ពួកគេក្នុងការរកប្រាក់ច្រើនដោយទទួលចំណេះដឹង គ្រប់គ្រាន់អំពីស្ថាបត្យកម្ម។ “វានឹងជាការវិនិយោគដ៏ល្អសម្រាប់ពួកគេ។ តើនៅពេលណាដែលអ្នកនឹង មាន windfall ដូចនោះ?”។

លោកស្រីនិយាយថា “ការលើកទឹកចិត្ត ផ្ទុយនៅក្នុងទីផ្សារបទល្មើស និងការការពារត្រូវតែត្រូវ ពិនិត្យយ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់ពីព្រោះនេះគឺជាការតំឡើងថ្លៃដែលមិនមាននិរន្តរភាព”។ ខណៈពេល នេះអាចបង្កើតការកេងប្រវ័ញ្ច និងទេពកោសល្យថ្មីដែលមានបំណងធ្វើការការពារជាតិផលប៉ះពាល់ ជាទូទៅលើកំហុសទីផ្សារមិនទាន់ត្រូវគេមើលឃើញ “ហើយខ្ញុំមានការព្រួយបារម្ភ”។ ប្រាក់រង្វាន់ កំហុសដើមមានចំនួន ៥០០ ដុល្លារចាប់ពីឆ្នាំ ១៩៩៥ ដល់ឆ្នាំ ២០១០ ដោយឆ្នាំ ២០១០ ឃើញ ប្រាក់រង្វាន់កំហុស Google ដំបូងដែលចាប់ផ្តើមពី ១៣៣៧ ដុល្លារ ហើយដែលនាំឱ្យ Mozilla បង្កើន ប្រាក់កំរៃកំហុសរបស់ខ្លួនដល់ ៣០០០ ដុល្លារ។ បន្ទាប់មកតម្លៃត្រូវដំឡើង។  “ប្រជាជនគិតកាន់តែច្រើន merrier នេះជាអ្វីដែលក្រុមហ៊ុនទាំងអស់គួរធ្វើបន្តតំឡើងថ្លៃ។ ប៉ុន្តែ ប្រសិនបើអ្នកគិតអំពីវាមានដែនកំណត់ logical limit ដែលតម្លៃការពារមិនអាចឡើងហួសទេ ពីព្រោះ ប្រសិនបើអ្នកតំឡើងថ្លៃលើស វាអ្នកនឹងចាប់ផ្តើមឃើញការលើកទឹកចិត្តដែលលេចចេញមក”។ Moussouris និយាយថា “ខ្ញុំគិតថាទីផ្សារបទល្មើសដែលត្រូវគេស្គាល់ផងដែរថាជាទីផ្សារងងឹតនឹង មានការផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងឆាប់រហ័ស”។

image

image