ព័ត៌មាន

ធនាគារ UniCredit Bank ទទួលរងនូវឧប្បត្តិហេតុនៃការបែកធ្លាយទិន្នន័យរបស់អតិថិជនអ៊ីតាលីជាង ៣ លាននាក់

ក្រុមហ៊ុន UniCredit ដែលជាក្រុមហ៊ុនសេវាកម្មធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុពិភពលោកអ៊ីតាលីបានប្រកាស នៅថ្ងៃនេះថា ខ្លួនបានទទួលរងនូវឧប្បត្តិហេតុសន្តិសុខមួយដែលបានលេចធ្លាយព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួន មួយចំនួន ដែលជាកម្មសិទ្ធិរបស់អតិថិជនក្នុងស្រុកយ៉ាងតិច ៣លាននាក់។ UniCredit ត្រូវបានបង្កើត ឡើងជាផ្លូវការនៅឆ្នាំ ១៨៧០ គឺជាសេវាកម្មធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុធំបំផុតរបស់ប្រទេសអ៊ីតាលី និងជា ធនាគារពាណិជ្ជកម្មឈានមុខគេមួយនៅអឺរ៉ុបដែលមានសាខាជាង ៨.៥០០ សាខានៅទូទាំង ១៧ ប្រទេស។

តើមានអ្វីកើតឡើង? ទោះបីក្រុមហ៊ុន UniCredit មិនបានបង្ហាញព័ត៌មានលំអិតអំពីបញ្ហារបស់ទិន្នន័យ បានកើតឡើងក៏ដោយ ធនាគារបានបញ្ជាក់ថា អ្នកវាយប្រហារដែលមិនស្គាល់អត្តសញ្ញាណម្នាក់បាន សម្របសម្រួលឯកសារមួយ ដែលបានបង្កើតឡើងនៅឆ្នាំ ២០១៥ ដែលមានកំណត់ត្រាចំនួន ៣ លាន ទាក់ទងនឹងអតិថិជនអ៊ីតាលីរបស់ខ្លួន។

តើព័ត៌មានប្រភេទណាដែលត្រូវបានសម្របសម្រួល? ទិន្នន័យលេចធ្លាយមានព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ អតិថិជនចំនួន ៣ លាននាក់រួមទាំងៈ

  • Names

  • Cities

  • Telephone numbers

  • Email addresses

តើព័ត៌មានប្រភេទណាដែលមិនត្រូវបានសម្របសម្រួល? Unicredit បានបញ្ជាក់ថា កំណត់ត្រាអ្នក ប្រើប្រាស់ ដែលមានការសម្របសម្រួលមិនមានបញ្ចូលទិន្នន័យផ្ទាល់ខ្លួន ឬព័ត៌មានធនាគារ ផ្សេងទៀត ដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកវាយប្រហារចូលប្រើគណនីរបស់អតិថិជន ឬអនុញ្ញាតឱ្យធ្វើប្រតិបត្តិ ការដោយគ្មានការអនុញ្ញាត។

តើ UniCredit កំពុងធ្វើអ្វី? ក្រុមហ៊ុនបានបើកការស៊ើបអង្កេតផ្ទៃក្នុងភ្លាមៗដើម្បីស៊ើបអង្កេតពី ឧប្បត្តិហេតុនេះ និងបញ្ជាក់ពីទំហំនៃការរំលោភ ក៏ដូចជាជូនដំណឹងដល់អាជ្ញាធរពាក់ព័ន្ធទាំងអស់ រួមទាំងការអនុវត្តច្បាប់ផងដែរ។ ក្រុមហ៊ុនក៏បានចាប់ផ្តើមទាក់ទងអតិថិជនដែលមានសក្តានុពល ទាំងអស់តាមរយៈការជូនដំណឹងតាមធនាគារ និងតាមប្រៃសណីយ៍។

ធនាគារក៏បាននិយាយផងដែរថា ខ្លួនបានដាក់ការត្រួតពិនិត្យសន្តិសុខបន្ថែមដើម្បីពង្រឹងសុវត្ថិភាព និងសន្តិសុខទិន្នន័យរបស់អតិថិជន។ UniCredit បាននិយាយថា “សុវត្ថិភាព និងសុវត្ថិភាពទិន្នន័យ របស់អតិថិជនគឺជាអាទិភាពកំពូលរបស់ UniCredit ហើយចាប់តាំងពីការបើកដំណើរការ Transform ឆ្នាំ ២០១៦ ក្រុមហ៊ុនបានវិនិយោគបន្ថែមចំនួន ២,៤ ពាន់លានអឺរ៉ូ ក្នុងការកែលម្អ និងពង្រឹងប្រព័ន្ធ ព័ត៌មានវិទ្យា និងប្រព័ន្ធសន្តិសុខតាមអ៊ីនធឺរណិត”។ “នៅក្នុងខែមិថុនា ឆ្នាំ ២០១៩ ក្រុមហ៊ុនបាន អនុវត្តដំណើរការកំណត់អត្តសញ្ញាណរឹងមាំថ្មីសម្រាប់ការចូលប្រើសេវាកម្មអ៊ីនធឺរណិត និងទូរស័ព្ទ ចល័តក៏ដូចជាប្រតិបត្តិការទូទាត់ប្រាក់។ ដំណើរការថ្មីនេះតម្រូវឱ្យមានលេខសម្ងាត់ one-time ឬ biometric identification លើសពីនេះទៀតដើម្បីពង្រឹងសន្តិសុខ និងការការពារអតិថិជនរបស់ខ្លួន”។

តើអតិថិជនដែលរងផលប៉ះពាល់គួរធ្វើអ្វីខ្លះឥឡូវនេះ?  អតិថិជនដែលរងផលប៉ះពាល់គួរមានការ សង្ស័យជាចម្បងលើអ៊ីមែលបន្លំ ដែលជាជំហានបន្ទាប់នៃឧក្រិដ្ឋជនអ៊ីនធឺរណិត ដែលមានព័ត៌មាន អត្តសញ្ញាណផ្ទាល់ខ្លួន (PII) នៅក្នុងដៃ ក្នុងគោលបំណងបោកបញ្ឆោតអ្នកប្រើប្រាស់ឱ្យផ្តល់ព័ត៌មាន លំអិតដូចជាលេខសម្ងាត់ និងព័ត៌មានធនាគារ។ ទោះបីជាទិន្នន័យដែលបានសម្របសម្រួលមិនមានទិន្នន័យធនាគារ ឬហិរញ្ញវត្ថុក៏ដោយ វាជាគំនិតល្អ ដែលត្រូវប្រុងប្រយ័ត្ន និងតាមដានយ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់លើរបាយការណ៍ធនាគារ និងកាតទូទាត់ សម្រាប់សកម្មភាពមិនធម្មតាណាមួយ ហើយរាយការណ៍ទៅធនាគារប្រសិនបើអ្នករកឃើញ។ នេះមិនមែនជាលើកទីមួយទេ នៅពេលដែល UniCredit បានរងគ្រោះដោយសារឧប្បត្តិហេតុសន្តិសុខ ទិន្នន័យបែបនេះ។ ក្នុងឆ្នាំ ២០១៧ ធនាគារបានបង្ហាញពីការរំលោភទិន្នន័យស្រដៀងគ្នាចំនួនពីរ ដែល មួយបានកើតឡើងនៅចន្លោះខែកញ្ញា និងខែតុលា ឆ្នាំ ២០១៦ និងមួយទៀតរវាងខែមិថុនា និងខែ កក្កដា ឆ្នាំ ២០១៧ ដែលប៉ះពាល់ដល់អតិថិជនអ៊ីតាលីជិត ៤០០.០០០ នាក់។

image

image