ព័ត៌មាន

ក្រុមហ៊ុន Mozilla អ្នកបង្កើត Firefox រៀបរាប់លម្អិតអំពីសុវត្ថិភាព និងគម្រោងឯកជនភាព

ក្រុមហ៊ុនបង្កើតកម្មវិធីរុករក Mozilla បានដាក់ចេញនូវព័ត៌មានលំអិតនៃកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងជាបន្តរបស់ខ្លួនក្នុងការលើកកម្ពស់ភាពឯកជនតាមអ៊ីនធឺរណិតរួមជាមួយព័ត៌មានលំអិតនៃប្រាក់ចំណូលដែលទទួលបានពីកិច្ចព្រមព្រៀងស្វែងរកតាមអ៊ីនធឺរណិតផ្សេងៗ។ ប្រាក់ចំណូលរបស់សាជីវកម្ម Mozilla ភាគច្រើនត្រូវបានបង្កើតពីភាពជាដៃគូស្វែងរកតាមអ៊ីនធឺរណិតដែលរួមមាន Google, Baidu និង Yandex ។ ក្នុងឆ្នាំ២០១៨ សាជីវកម្មក្រុមហ៊ុន Mozilla រកចំណូលបាន ៤៣៥លានដុល្លារពីប្រាក់សួយសារ ការជាវនិងចំណូលនៃការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មបើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆ្នាំ២០១៧ ដែលមានចំនួន ៥៤២លានដុល្លារដែលវាត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជា “អ្នកក្រៅ” ដោយសារតែការផ្លាស់ប្តូរកិច្ចព្រមព្រៀងស្វែងរកប្រាក់ចំណូលដែលត្រូវបានចរចានៅឆ្នាំនោះ។

image

របាយការណ៍ប្រចាំឆ្នាំរបស់សាជីវកម្មបាននិយាយថា ប្រាក់ចំណូលដែលបានមកពីសារជីវកម្ម Mozilla និងការបរិច្ចាគដល់មូលនិធិ Mozilla ត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីជំរុញដល់កិច្ចប្រឹងប្រែងរបស់ Mozilla ដើម្បីការពារសុខភាពអ៊ីនធឺរណិត។ របាយការណ៍នេះរៀបរាប់លំអិតពីរបៀបដែលក្រុមហ៊ុន Mozilla ប្រតិបត្តិការរួមមានព័ត៌មានលម្អិតពីរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុរបស់ខ្លួនសម្រាប់ឆ្នាំ២០១៨ ហើយត្រូវបានកំណត់ពេលវេលាស្របគ្នានឹងការដាក់ឯកសារពន្ធមិនរកប្រាក់ចំណេញរបស់ Mozilla សម្រាប់ឆ្នាំប្រតិទិនមុន។

image

Mozilla ត្រូវបានបង្កើតឡើងជាគម្រោងប្រភពបើកចំហសហគមន៍នៅឆ្នាំ១៩៩៨ និងមានអង្គការចំនួនពីរ។ មូលនិធិ Mozilla ដែលមានគោលបំណងលើកកម្ពស់ “សុខភាពតាមអ៊ីនធឺរណិត” និងក្រុមហ៊ុន Mozilla ដែលបង្កើតផលិតផលនិងស្វែងរកបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗ។ Mozilla បាននិយាយថាកម្មវិធីរុករក Firefox ដែលមានមុខងារការពារការតាមដានថ្មី (ETP) ដែលត្រូវបានផ្លាស់ប្តូរតាមលំនាំដើមឥឡូវនេះបានរារាំងអ្នកតាមដានជាង ១០កោដិនាក់ក្នុងមួយថ្ងៃ – ប្រហែលជា ១២៥ អ្នកតាមដានសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ Firefox ម្នាក់។ អ្នកបង្កើតកម្មវិធីរុករកបានចាប់ផ្តើមផ្តល់ជូន ETP ជាជម្រើសមួយនៅក្នុងខែសីហា ឆ្នាំ២០១៨ មុនពេលធ្វើឱ្យវាក្លាយជាលក្ខណៈលំនាំដើមនៅក្នុងខែកញ្ញាឆ្នាំនេះ។

ក្រុមហ៊ុន Mozilla បាននិយាយថាលក្ខណៈទូទៅនិងការលាក់បាំងរបស់ភាគីទីបីនិងការតាមដានឆ្លងគេហទំព័រនៅលើគេហទំព័របានអនុញ្ញាតឱ្យក្រុមហ៊ុន “ចូលមើលទិន្នន័យដែលមិនត្រូវបានបង្កើតដោយសកម្មភាពនៅលើអ៊ីនធឺរណិតរបស់មនុស្ស” ។ នេះបានធ្វើឱ្យទម្រង់កំណត់គោលដៅខ្នាតតូចនិងព្យាករណ៍ត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយក្រុមហ៊ុនដែលមានឥទ្ធិពលលើប្រភេទនៃការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មសេវាកម្មនិងព័ត៌មានដែលមនុស្សត្រូវបានបង្ហាញនៅលើអ៊ីនធឺរណិត។ Mozilla បាននិយាយថា “ដោយគ្មានសមត្ថភាពទប់ស្កាត់ការប្រមូលទិន្នន័យប្រភេទនេះ ការគ្រប់គ្រងរបស់ប្រជាជនលើបទពិសោធន៍តាមអ៊ីនធឺរណិតរបស់ពួកគេត្រូវបានកំណត់យ៉ាងខ្លាំង” ។

ក្រុមហ៊ុន Mozilla ក៏កំពុងប្រើប្រាស់ ETP ក្នុងការអភិវឌ្ឍផលិតផលនាពេលអនាគតនិងបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗ។ នៅឆ្នាំ២០១៩ វាបានចាប់ផ្តើមសាកល្បង ETP នៅក្នុង Firefox Preview ដែលជាជំនាន់បែតានៃកម្មវិធីរុករកប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការ Android ដែលនឹងត្រូវបញ្ចេញឆាប់ៗនេះដែលដំណើរការដោយម៉ាស៊ីន GeckoView ដែលផលិតដោយ Mozilla ។ ក្នុងឆ្នាំ២០១៨ នេះ វាបានចាប់ផ្តើមផ្តល់ជូននូវកញ្ចប់បណ្តាញការពារ Firefox នៅសហរដ្ឋអាមេរិកដែលផ្តល់ជូននូវការរួមបញ្ចូលគ្នានៃមុខងារសុវត្ថិភាពប្រូកស៊ីនិងមុខងារ VPN ។ Mozilla បាននិយាយថា “គោលដៅចុងក្រោយរបស់យើងគឺផ្តល់ជូននូវសេវាកម្មជាវកូនកាត់ឥតគិតថ្លៃឬបង់ថ្លៃជាសកលដល់អ្នកប្រើប្រាស់ Firefox ទូទាំងពិភពលោកតាមរយៈឧបករណ៍ភ្ជាប់របស់ពួកគេ” ។ ផ្នែកផ្សេងទៀតនៃការចាប់អារម្មណ៍សម្រាប់មូលនិធិ Mozilla រួមមានការស្វែងយល់ពីវិធីវៃឆ្លាតសិប្បនិម្មិតត្រូវបានយល់ដោយអ្នកប្រើអ៊ីនធឺរណិត ហើយតួនាទីក្រមសីលធម៌គួរតែដើរតួផងដែរ។