ព័ត៌មាន

ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អង់គ្លេសប្រឈមនឹងការផាកពិន័យ ១៨៣,៣៩លានផោនក្រោមច្បាប់ GDPR លើការបំពានទិន្នន័យឆ្នាំ២០១៨

ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អង់គ្លេសអ៊ែរវ៉េត្រូវបានពិន័យជាប្រាក់ជាង ១៨៣លានផោនក្រោមបទបញ្ញត្តិស្តីពីការការពារទិន្នន័យទូទៅ (GDPR) ពីការិយាល័យស្នងការព័ត៌មាន (ICO) សម្រាប់ការរំលោភទិន្នន័យឆ្នាំ២០១៨ ។ ឧប្បត្តិហេតុតាមអ៊ីនធឺរណិតត្រូវបានគេជឿជាក់ថាបានចាប់ផ្តើមនៅខែមិថុនា ឆ្នាំ២០១៨ ហើយសេចក្តីជូនដំណឹងនេះត្រូវបានចេញនៅខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០១៨ ដោយក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អង់គ្លេសអ៊ែរវ៉េ នៅពេលនោះអតិថិជនដែលបានធ្វើការកក់តាមរយៈគេហទំព័រឬកម្មវិធីទូរស័ព្ទត្រូវបានរងផលប៉ះពាល់។

ក្នុងអំឡុងពេលវាយប្រហារតាមអ៊ីនធឺរណិតនេះ អតិថិជនដែលបានចូលមើលគេហទំព័ររបស់អង់គ្លេសអ៊ែរវ៉េត្រូវបានគេបង្វែរទៅគេហទំព័រក្លែងបន្លំមួយដែលពួកអនាមិកបានលួចយកទិន្នន័យផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អតិថិជនប្រមាណ ៥០ម៉ឺននាក់។ផ្អែកលើរបាយការណ៍ស៊ើបអង្កេត ICO ទិន្នន័យដ៏ធំមួយត្រូវបានសម្របសម្រួលដោយការរៀបចំសន្តិសុខមិនល្អនៅក្រុមហ៊ុននិងកាលបរិច្ឆេទលួចរួមមានការចូលប្រើ កាតទូទាត់ និងព័ត៌មានលំអិតការកក់ការធ្វើដំណើរព្រមទាំងព័ត៌មានឈ្មោះនិងអាសយដ្ឋាន។

 អ្នកនាំពាក្យរបស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អង់គ្លេសអ៊ែរវ៉េបានប្រាប់ក្នុងអំឡុងពេលនៃការស៊ើបអង្កេតនេះថា “ភាគីទីបីបានកត់សម្គាល់ឃើញសកម្មភាពមិនធម្មតាមួយចំនួនហើយបានជូនដំណឹងដល់យើងអំពីរឿងនេះ។ យើងបានចាត់វិធានការភ្លាមៗដើម្បីបិទបញ្ហានេះ ហើយបានចាប់ផ្តើមការស៊ើបអង្កេតដែលជាបញ្ហាបន្ទាន់” ។ ចាប់តាំងពីបទប្បញ្ញត្តិស្តីពីការការពារទិន្នន័យទូទៅ (GDPR) ត្រូវបានអនុវត្តនៅថ្ងៃទី២៥ ខែឧសភា ឆ្នាំ ២០១៨ ច្បាប់ថ្មីនេះអនុវត្តចំពោះក្រុមហ៊ុនទាំងអស់ដែលប្រមូលនិងដំណើរការទិន្នន័យដែលជាកម្មសិទ្ធិរបស់ពលរដ្ឋសហភាពអឺរ៉ុប។

ICO មានសមត្ថភាពដាក់ពិន័យរហូតដល់ ៤ភាគរយចំពោះចំណូលទូទាំងពិភពលោករបស់ក្រុមហ៊ុន។ ក្នុងករណីនេះ ការផាកពិន័យគ្រាន់តែជា១,៤ នៃចំណូលរបស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អង់គ្លេសអ៊ែរវ៉េក្នុងឆ្នាំ២០១៧។ យោងតាមស្នងការព័ត៌មាន Elizabeth Denham បាននិយាយថា “ទិន្នន័យផ្ទាល់ខ្លួនរបស់មនុស្សគឺគ្រាន់តែជារឿងផ្ទាល់ខ្លួនប៉ុណ្ណោះ។ នៅពេលដែលអង្គការមួយបរាជ័យក្នុងការការពារវាពីការបាត់បង់ការខូចខាតឬចោរកម្ម វាមានរឿងច្រើនជាងការធ្វើឱ្យគ្មានផាសុកភាព។ នោះហើយជាមូលហេតុដែលច្បាប់មានភាពច្បាស់លាស់ – នៅពេលដែលអ្នកត្រូវបានប្រគល់ឱ្យនូវទិន្នន័យផ្ទាល់ខ្លួន អ្នកត្រូវតែមើលថែរក្សាវា។ អ្នកដែលមិនប្រឈមមុខនឹងការត្រួតពិនិត្យពីការិយាល័យរបស់ខ្ញុំដើម្បីពិនិត្យមើលថាពួកគេបានចាត់វិធានការសមស្របដើម្បីការពារសិទ្ធិឯកជនជាមូលដ្ឋាន។

លោក Nik Whitfield នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុនសន្តិសុខតាមអ៊ីនធឺរណិតលោក Panaseer បាននិយាយថាការស្នើរសុំការពិន័យប្រាក់គឺ“ ផ្លាស់ប្តូរហ្គេម” សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនណាមួយដែលបម្រើអតិថិជនអឺរ៉ុបនិង“ដំណឹងដ៏អស្ចារ្យ” សម្រាប់ភាពឯកជនរបស់អតិថិជន។ ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អង់គ្លេសអ៊ែរវ៉េនិងនិយតករផ្សេងទៀតឥឡូវនេះមានរយៈពេល ២៨ថ្ងៃដើម្បីធ្វើការសម្រេចចិត្តកាត់បន្ថយការផាកពិន័យ។ ICO បាននិយាយថា “ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អង់គ្លេសអ៊ែរវ៉េបានសហការពេញលេញជាមួយការស៊ើបអង្កេតរបស់ ICO និងបានធ្វើការកែលម្អការរៀបចំសន្តិសុខរបស់ខ្លួនចាប់តាំងពីព្រឹត្តិការណ៍ទាំងនេះបានលេចចេញមក” ។

ករណីនេះត្រូវបានស៊ើបអង្កេតយ៉ាងហ្មត់ចត់ដោយអាជ្ញាធរត្រួតពិនិត្យដឹកនាំជំនួសឱ្យអាជ្ញាធរការពារទិន្នន័យរបស់រដ្ឋសមាជិកសហភាពអ៊ឺរ៉ុបដទៃទៀតនិងធ្វើការសម្រេចចិត្តចុងក្រោយ។ គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា“ នៅថ្ងៃទី២១ ខែមករា ឆ្នាំ២០១៩ អ្នកឃ្លាំមើលទិន្នន័យឯកជនភាពរបស់បារាំង CNIL បានដាក់ពិន័យ ៥០លានអឺរ៉ូប្រឆាំងនឹងក្រុមហ៊ុន GOOGLE LLC ចំពោះ “កង្វះតម្លាភាព ព័ត៌មានមិនគ្រប់គ្រាន់ និងកង្វះការយល់ព្រមត្រឹមត្រូវទាក់ទងនឹងការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម”។

image

image