ព័ត៌មាន

លោក Mark Zuckerberg៖ ក្រុមហ៊ុនហ្វេសប៊ុកជម្រុញឲ្យមានបទបញ្ជាតឹងរឹងជាងមុន

ប្រធានរបស់ក្រុមហ៊ុនហ្វេសប៊ុកលោក Mark Zuckerberg បានអំពាវនាវឱ្យមានបទប្បញ្ញត្តិបន្ថែមទៀតនៃមាតិកាអនឡាញដែលបង្កគ្រោះថ្នាក់ដោយនិយាយថាវាមិនមែនសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនដូចគាត់ទេដែលសម្រេចចិត្តថាអ្វីដែលរាប់ជាការនិយាយដោយសេរីត្រឹមត្រូវ។ ដោយដកស្រង់សំដីពីប្រទេសចិន លោក Zuckerberg ក៏បានព្រមានការគ្រប់គ្រងហួសកំរិតដែលអាចបង្កហានិភ័យដល់ការបញ្ចេញមតិបុគ្គល។ គាត់បាននិយាយនៅក្នុងសន្និសីទសន្តិសុខទីក្រុង Munich នៅប្រទេសអាល្លឺម៉ង់។

image

ក្រុមហ៊ុនយក្សប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមដូចជាហ្វេសប៊ុកកំពុងរងសម្ពាធកាន់តែខ្លាំងដើម្បីបញ្ឈប់ការផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានមិនពិត។ ជាពិសេសហ្វេសប៊ុកត្រូវបានគេរិះគន់ចំពោះគោលនយោបាយរបស់ខ្លួនលើការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនយោបាយ។ ក្រុមហ៊ុនបានដាក់ចេញនូវគោលនយោបាយថ្មីសម្រាប់ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនយោបាយនៅសហរដ្ឋអាមេរិកក្នុងឆ្នាំ២០១៨ និងនៅទូទាំងពិភពលោកនៅឆ្នាំបន្ទាប់។ ច្បាប់ទាំងនេះតម្រូវឱ្យមានការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនយោបាយបង្ហាញអ្នកដែលបានបង់ប្រាក់ឱ្យពួកគេហើយច្បាប់ចម្លងនៃការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មត្រូវបានរក្សាទុកនៅក្នុងមូលដ្ឋានទិន្នន័យដែលអាចស្វែងរកបានជាសាធារណៈអស់រយៈពេលប្រាំពីរឆ្នាំ។

ប៉ុន្តែនៅសប្តាហ៍នេះ ហ្វេសប៊ុកបាននិយាយថាខ្លួននឹងមិនរាប់បញ្ចូលការបង្ហោះសារនយោបាយដែលឧបត្ថម្ភដោយតារាប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមនៅក្នុងមូលដ្ឋានទិន្នន័យរបស់ខ្លួនឡើយ។ ការចុះផ្សាយរបស់អ្នកនយោបាយមិនតែងតែត្រូវបានត្រួតពិនិត្យជាផ្នែកមួយនៃគោលនយោបាយនិយាយដោយសេរីរបស់ក្រុមហ៊ុននោះទេ។ នៅក្នុងសន្និសីទនោះគាត់បាននិយាយថាគាត់គាំទ្របទប្បញ្ញត្តិ។

លោកបានមានប្រសាសន៍ថា “យើងមិនចង់អោយក្រុមហ៊ុនឯកជនធ្វើការសម្រេចចិត្តជាច្រើនអំពីវិធីធ្វើឱ្យមានតុល្យភាពក្នុងសង្គមដោយគ្មានដំណើរការប្រជាធិបតេយ្យទៀតទេ”។ ស្ថាបនិកហ្វេសប៊ុករូបនេះបានជំរុញឱ្យរដ្ឋាភិបាលបង្កើតប្រព័ន្ធបទប្បញ្ញត្តិថ្មីសម្រាប់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមដោយលើកឡើងថាវាគួរតែជាការលាយបញ្ចូលគ្នានៃច្បាប់ដែលមានស្រាប់សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទូរគមនាគមន៍និងក្រុមហ៊ុនប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ។ លោកបានមានប្រសាសន៍ថា “ក្នុងករណីដែលគ្មានបទបញ្ញត្តិប្រភេទនេះយើងនឹងបន្តធ្វើឱ្យអស់ពីសមត្ថភាព”។

image

ប៉ុន្តែតាមពិតខ្ញុំគិតលើសំណួរជាច្រើនដែលកំពុងព្យាយាមធ្វើឱ្យមានតុល្យភាពសង្គមខុសគ្នាវាមិនមែនគ្រាន់តែនិយាយអំពីចម្លើយត្រឹមត្រូវនោះទេគឺនិយាយអំពីចម្លើយដែលសង្គមគិតថាត្រឹមត្រូវ។ លោក Zuckerberg ក៏បានសារភាពផងដែរថាហ្វេសប៊ុកមានភាពយឺតយ៉ាវក្នុងការទទួលស្គាល់ការអភិវឌ្ឍនៃ “យុទ្ធនាការព័ត៌មាន” តាមអ៊ីនធឺរណិតដែលរៀបចំដោយរដ្ឋដូចជារុស្ស៊ី។ លោកបានបន្ថែមថាតួអង្គដែលមានអំពើអាក្រក់ក៏កាន់តែប្រសើរឡើងផងដែរក្នុងការបិទបាំងល្បិចរបស់ពួកគេដោយបិទបាំងអាសយដ្ឋាន IP របស់អ្នកប្រើប្រាស់។

ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហានេះ លោក Zuckerberg បាននិយាយថាហ្វេសប៊ុកមានក្រុមមនុស្សចំនួន ៣៥.០០០នាក់ពិនិត្យមើលមាតិកានិងសុវត្ថិភាពនៅលើវេទិកា។ ដោយមានជំនួយពី AI លោកបាននិយាយថាគណនីក្លែងក្លាយជាងមួយលានត្រូវបានលុបចោលជារៀងរាល់ថ្ងៃ។ លោកបានមានប្រសាសន៍ថា “ថវិការបស់យើង [សម្រាប់ការត្រួតពិនិត្យមាតិកា] គឺធំជាងប្រាក់ចំណូលរបស់ក្រុមហ៊ុនទាំងមូលថ្ងៃនេះនៅពេលដែលយើងផ្សព្វផ្សាយជាសាធារណៈក្នុងឆ្នាំ២០១២ ខណះដែលយើងមានអ្នកប្រើប្រាស់រាប់ពាន់លាននាក់”។

ក្នុងអំឡុងពេលរបស់គាត់នៅអឺរ៉ុប លោក Zuckerberg ត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងជួបអ្នកនយោបាយនៅទីក្រុង Munich និង Brussels ដើម្បីពិភាក្សាអំពីការអនុវត្តទិន្នន័យ បទប្បញ្ញត្តិនិងកំណែទម្រង់ពន្ធ។

ទោះបីមានប្រតិកម្មជាសាធារណៈជុំវិញបញ្ហាដូចជាការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មនយោបាយក៏ដោយ ហ្វេសប៊ុកនិយាយថាចំនួនអ្នកប្រើប្រាស់នៅលើក្រុមគ្រួសារកម្មវិធីរបស់ខ្លួនដូចជា Facebook, Messenger, Whatsapp និង Instagram នៅតែបន្តកើនឡើង។

កាលពីដើមខែនេះ Whatsapp បានប្រកាសថាវាត្រូវបានប្រើប្រាស់ដោយប្រជាជនចំនួន ២ពាន់លាននាក់នៅទូទាំងពិភពលោកដែលច្រើនជាងមួយភាគបួននៃចំនួនប្រជាជនពិភពលោក។